CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Life is about TRUSTING our feeling and TAKING CHANCES, LOSING and FINDING HAPPINESS, APPRECIATING the memories and LEARNING from the past... Let's together ask ALLAH to help us for not wasting the life we have.

Thursday, April 28, 2011

Hope You'll be Strong...



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Penyayang, yang memberikan saya sedikit masa dan peluang untuk mengarang post yang sangat2 ringkas & padat ini. It’s just a simple sharing. May Allah bless the reader. Insha-Allah…

Setiap apa yang datang pasti akan pergi. Ini memang fitrah kehidupan yang perlu kita terima. Tapi ketahuilah bahawa Allah tidak pernah mengambil sesuatu dari kita kecuali Dia menggantikannya dengan yang lebih baik.

“Sesiapa yang Aku ambil orang yang dicintainya di dunia tetap mengharap redhaKu, nescaya Aku akan menggantikannya dengan syurga”
-Hadith Qudsi.

So we don’t have to feel down for what had happen… sebab Allah yang menentukan segalanya. Bukankah Allah itu sebaik-baik perancang? Bukankah Dia yang memiliki syurga, balasan, pengganti dan ganjaran yang besar? Bukankah Allah tahu segalanya? He knows the best for us so please keep on smiling.
J

I remembered that someone once told me that it’s okay if you wanna cry, but don’t ever ever forget to smile back.

And if you ever wonder about what’s going to happen after you face a disaster, just remember that Allah never forgets you. He’s near to us, always willing to hear us cry. So you don’t have to worry if you have nobody to turn to cuz Allah is always there for you… Jut call upon Him, insha-Allah there’s always a way.

“Ingatlah, sesungguhnya bantuan Allah itu sangat dekat…”
(Surah Al-Baqarah: 214)

Dalam sebuah hadis, Rasulullah juga ada menyebut, “Ketahuilah bahawa bantuan itu ada bersama kesabaran dan jalan keluar itu selalu berganding dengan cubaan.

Jangan berdukacita kerana kita masih berpeluang untuk berdoa. Kita juga masih mempunyai waktu untuk merapatkan dahi ke tanah untuk bersujud. (Dipetik dari ‘La Tahzan’)

Kita juga perlu ingat, datangnya ujian dan cubaan bukan menandakan bahawa kita dilupai, tapi itulah salah satu tanda Allah sayangkan kita.

Tiada siapa menafikan sakitnya hati apabila ditimpa musibah. Just remember… bukannya Allah tidak tahu betapa sakitnya hati kita, menderitanya jiwa kita dan banyaknya air mata yang mengalir… Tetapi Dia sengaja datangkan ujian kerana Dia tahu dengan ujian hati-hati kita akan dekat pada-Nya…

I hope you can understand what I’m trying to say. I have tried my best for this post. Well you know, I usually wrote my post in English. So kekok sikit nak mengarang in BM. Anyway, hope you'll be strong…

2 comments:

Fatin

Assalamualaikum wbt.

Apa kbr basyirah?
satu perkongsian yang hebat!

jom la ke blog fatin plak..
follow n komen sekali ye..
Jangan lupa.

~Fatin Nabila bt Sharul Azimin~

Safi ArRahman

nice one. good gurl sista (^_____^)

CoooLLL!!:)