CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Life is about TRUSTING our feeling and TAKING CHANCES, LOSING and FINDING HAPPINESS, APPRECIATING the memories and LEARNING from the past... Let's together ask ALLAH to help us for not wasting the life we have.

Wednesday, March 24, 2010

Khassah ker huh??

Nak khassah.. tak nak khassah.. nak khassah.. tak nak khassah......... Aaaaa!!! macam mana ni? nak masuk khassah ke tak ni?

"Khassah mula bila, Aliya?"

"Isnin depan... Anti jadi masuk khassah tak?"

Terdiam... Tak tau nak jawab. Tiba-tiba, terdengar pula adik ana Ridwan menyanyikan nasyid 'Muhasabah Cinta'.

Argghh.. lagu tu. Lagu tu membuatkan ana terimbas balik kenangan di Matri. Tanpa disedari, air mata dah mula mengalir ke pipi.

"Aliya..." sambung ana..

"Rasa rugi sangat kalau tak masuk khassah. Nak balik Matri.. Nak balik Matri.."

Terus.. Aliya pula terdiam.. (terfikirkan sesuatu)

Ana terus sambung menangis... Sungguh ana maksudkan, rasa rugi sangat kalau tak masuk khassah.. Rasa rugi sangat kalau tak masuk Matri..

Terus ana sambung menangis.

"Nak Matri.. Nak Matri.."

Tiba-tiba... ana terfikir sorang-sorang..

"Aku nak Matri, tapi khassah?? Aku betul-betul nak khassah ke?"

Buntu... Keliru... Tak tau nak buat macam mana. Pilih khassah atau tak?

Ya Allah!! Sesungguhnya aku ni terlampau lemah. Dan aku nak minta tolong pada Engkau lagi, Ya Allah. Tolonglah aku... Bagilah pada aku apa yang terbaik untuk aku. Andainya khassah tu yang terbaik buatku, Kau mudahkanlah urusanku ke arah itu, Kau izinkanlah aku ke sana, Kau gerakkanlah hati aku untuk masuk khassah tanpa ragu-ragu, dan tolong jangan biarkan apa-apa pun yang menghalang aku mengejarnya.

Tapi.... Tapi... Andainya... khassah tu bukan yang terbaik untuk aku, aku mohon dan aku rela walaupun hal ni berat bagi aku... Kau tolonglah ubah hati aku supaya aku tidak mengharap lagi untuk ke khassah, Kau halanglah aku ke arah itu, dan tolong bukakanlah peluang aku untuk memilih apa yang terbaik untuk aku.

Tolonglah, Ya Allah... aku memohon pertolongan Kau kerana Kau mengetahui segala-galanya yang zahir mahupun yang tersembunyi. Aku merendahkan diri aku kepada-Mu serendah-rendahnya kerana aku sedar aku ini hanyalah seorang hamba yang hina sehinggakan tak dapat aku bayangkan betapa hinanya diriku sendiri. Dan... aku menyerahkan diriku sepenuhnya kepada-Mu,Ya Allah... Oleh itu, tolonglah.. Tunjukkanlah aku jalan yang terbaik buat aku...

10 comments:

PRiNCESS 15 zikr

hmm..ana bknnye terdiam xtaw nk pujuk nti..tp ana terfikir..psl mak ayh ana kata smlm...ana nk cter kat nti kalau boleh...nk kol..tp tepon umh ayh mara...tp insyaAllah...Allah mmg baik!...pasti kita akn menemui sesuatu yg xdijangka...Allah akn bg yg lbh dr yg kita nk!...ameen!~~...tgk la ..nk kol..hmmm...tnggu yek..or nti kol ana pon xpe..sumanye berbalik pd niat kita...kalau nti rse msk khssh mendekatkn diri nti pd Allah,msk laa..kalau yg len mendekatkn diri nti ngn Allah, pilih la yg itu...

glistenstone

Princess 15 zikr...
Laa, afwan.. ana ingat nti t'diam sbb x tau nk pujuk ana mcm ne.. Pe2 pon, thanks a lot atas nsht dari nti. What ever happens, I m still gonna remember what you've said to me. Insya-Allah.. I'll choose what I think it'll make me closer to Allah.. Thanks again, sis..

pu3palestina

slm..khaulah ni kak syirah..
ana sayang sungguh k.syirah.adik2 kt sini pn syg kt k.syirah..kami rindu!!rindu antunna..dtg ke ma3 utk mnyambung mas'uliyah/kluar dr ma3 utk mnyambung mas'uliyah..
paham kan??buatla desicion yg tbaik..ana kt sini doakn jugak...
luv u coz Allah

glistenstone

Khaulah,
Terusknlh doa utk k/bsyrh so dat k/bsyrh b'jy pilih yg t'baik. Thanx sudi bg k/bsyrh smgt. k/bsyrh hrgai sgt2 cuz mmg dorongan yg k/bsyrh pelukn skang. Pe2 pon, insahaallah..... Xkira pe pon yg Allah pilih utk k/bsyrh, I'll try to accept it. k/bsyrh akn cuba utk smbg ma'usliyah x kira mana pon. Thnx gk utk pringatn tu. May Allah bless you..

mysarah

basyirah, ni kak mai. inshaAllah, jangans edih-sedih eh. basyirah buat istikharah lah mintak Allah tunjukkan mana yang terbaik. jangan sedih. InshaAllah, Allah kan tolong.

glistenstone

K/Mai,
Well thanx a lot 4 u'r advise & of course u'r opinion too.. I hope u'll pray 4 me so that I'll get what's the best 4 myself. I'll remember u always & I do miss u so. Take care of yourself in newzealand. Be ok always... Love you forever, Inshaallah..

amisastar

nak gak..tp..tgk finance ayah..huhu..susa la..nk stick kat ma3..tp.khosoh?..hmm..moga Allah bg yg tbaek!

Anonymous

saya ne budak khassah..rasa nak ckp ssuatu kt basyirah..
1.sayang rindukan basyirah zul
2.BASYIRAH, kdg2 ALllh xbg pa yg kita minta tp DIA akan bg apa yg KITA PERLU...selagi masih hidup mntak lah ALLAH beri yg terbaik.. dan yg ALLAH bagi tu la yg terbaik.. itu ja..
*iffahhanna

glistenstone

amisastar,
Yeah.. mg ALlah bg yg t'baek.. InshaAllah.

glistenstone

Anonymous,
Well, i miss u too...
Iffah, doakn spy ana blh trime pe yg t'baek utk ana tuh yek. May Allah bless us both..

CoooLLL!!:)